Stručnjak za upravljanje IT katastrofama i kontinuitetom poslovanja
– Definisanje, testiranje i oporavak –
Tri praktične online radionice
+
Jedan dodatni materijal: Standardi u IT reviziji – COBIT
Obuku organizujemo za menadžment kompanije, rukovodioce i zaposlene u službi za upravljanje kontinuitetom poslovanja, IT službe i službe za bezbednost informacionog sistema, odgovorna lica za zaštitu poslovnih informacija i upravljanje operativnim rizicima, interne i eksterne revizore, zaposlene u poslovnim sektorima i kompanijama koje hoće da povećaju nivo kontrole nad svojim procesima u kriznim situacijama i da uspešno nastave poslovanje i posle katastrofe…
AKO:
- Želite da se upoznate sa načinom kreiranja planova, testiranjem, odgovornostima i rizicima, a sve u cilju izbegavanja otežanog funkcionisanja ili potpunog prekida poslovanja Vaše firme, kao i izbegavanja IT katastrofa koje mogu dovesti do prekida u radu primarnog data centra i gubitka podataka i važnih informacija
- Biste da na pravi način sprovedete analizu uticaja na poslovanje (BIA), kreirate planove za DR i BC i predupredite negativne posledice katastrofe
- Planirate da izvršite redovno testiranje DRP-a i BCP-a, a niste sigurni na šta bi trebalo obratiti pažnju da testiranja ne krenu u pogrešnom smeru, koja je razlika između DRP-a i BCP-a i kako se definišu uloge, a kada se aktiviraju planovi
Onda Vas pozivamo da učestvujete u trodnevnom programu obuke.
Cilj trodnevne interaktivne obuke je:
-
da steknete osnovno i napredno znanje u vezi sa analizom uticaja na poslovanje (BIA) i kreiranja i testiranja DR i BC planova
-
da kroz primere koji su se zaista dogodili povećate svoje razumevanje o IT katastrofama koje mogu da dovedu do srednjih ili većih posledica po Vašu kompaniju
Napomena: Potrebno je osnovno razumevanje IT sistema i poslovnih procesa
Način sprovođenja radionica:
-
Predavač će radionice voditi uživo online u vidu tri intenzivne interaktivne radionice, uz otvorenu diskusiju, a sa svake radionice dobijate materijal
-
Program je koncipiran tako da na online radionicama dobijete objašnjenja kroz predavanja, diskusiju, pitanja iodgovore. Obuka će biti održana u vidu tri intenzivne online radionice u malim grupama. Radionice su utrajanju od po 3 sata (10:00 – 13:00). Sa svake radionice dobijate materijal koji obuhvata celokupna predavanja,a kroz konkretne i svrsishodne diskusije – rešenja.
-
Radionice možete pratiti na svom računaru ili mobilnom telefonu – na radnom mestu ili kod kuće, a svaki polaznik online obuke dobija link za pristup sa koga se automatski pokreće prozor za praćenje online radionica, bez ikakve instalacije novih aplikacija na Vaš uređaj
-
Svoja pitanja možete postavljati u interakciji sa predavačem ili nam ih možete poslati mejlom pre početka svake pojedinačne radionice, kako bismo teme prilagodili Vašim konkretnim potrebama, a odgovore ćete dobiti tokom trajanja radionica
-
Učesnici u okviru ovog programa dobijaju i profesionalno savetovanje stručnjaka u obliku komentara na predloženo rešenje
-
Nakon uspešno završene obuke dobijate sertifikat „Stručnjak za IT bezbednost i zaštitu podataka“ na srpskom i engleskom jeziku kao uverenje o završenom stručnom usavršavanju
Sadržaj obuke:
-
Uvod
- Biznis strategija i povezanost sa informacionim tehnologijama
- Zašto treba adekvatno upravljati kontinuitetom poslovanja
- Uloga zaposlenih
Analiza uticaja na poslovanje (BIA)
- Definisanje poslovnih procesa
- Ko je odgovoran za Analizu uticaja na poslovanje?
- Analiza događaja koji mogu da dovedu do prekida poslovnih procesa i uticaja na poslovanje
- Analiza perioda nedostupnosti poslovnih procesa i servisa
- Definisanje kritičnih vremena
- Usaglašavanje kritičnih vremena sa drugim procesima u kompaniji
- Usaglašavanje kritičnih vremena sa eksternim partnerima
- Procena rizika i šteta
- Strategija smanjenja rizika
Vežba
- Analiza uticaja na poslovanje (BIA) za odabrane poslovne procese
Data centar
- Interna realizacija data centra
- Eksternalizacija IT usluga i SLA
- Upravljanje i monitoring data centara
- Primarni, sekundarni,…
- Upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja – DR i BC management
- Standardi i najbolja praksa za uspešno upravljanje kriznom situacijom i kontinuitetom poslovanja
- Krizne situacije – pandemija (COVID-19), IT katastrofe, prirodne katastrofe…
- Ko je organizaciono zadužen za DR i BC management
- Formiranje timova za DR i BC i definisanje odgovornosti
- Definisanje DR i BC procesa
- Da li testirate sve predviđene scenarije?
- Redovno odvijanje poslovnih procesa u kriznim situacijama
- Nova iskustva nakon aktiviranja DRP-a i/ili BCP-a
- Edukacija zaposlenih (kada, kako i zašto)
Pandemija (COVID19)
- Onemogućen rad na poslu
- Udaljen pristup i rad od kuće – obaveze i odgovornosti
- Novi rizici – informaciona bezbednost, dostupnost servisa i aplikacija
Vežba
- Analiza pripreme i testiranja odabrane krizne situacije
- Plan kontinuiteta poslovanja (BCP)
- Formiranje i usvajanje plana
- Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja BCP-a
- Kontrola (revizija) BCP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
- Pripreme za testiranje i testiranje BCP-a
- Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja BCP-a
- Nova iskustva
Plan oporavka od katastrofe (DRP)
- Formiranje i usvajanje plana
- Rizici koji mogu dovesti do aktiviranja DRP-a
- Kontrola (revizija) DRP-a u Vašoj kompaniji i kod Vaših partnera
- Pripreme za testiranje i testiranje DRP-a
- Izveštavanje nakon testiranja ili aktiviranja DRP-a
- Nova iskustva
Primeri iz prakse
- „Nepredviđene“ situacije – posledice nedovoljno dobre implementacije i lošeg testiranja
- Analiza primera iz prakse loše implementacije DRP-a i BCP-a
- Analiza rešenja za efikasno i efektivno prevazilaženje krizne situacije
Metodologija Control Objectives for Information and Related Technologies, RACI matrice, COBIT okvir, COBIT komponente, COBIT kocka
(e-mail seminar će biti poslat na Vašu e-mail adresu)