Na osnovu dugoročne strategije i njome postavljenih ciljeva, svaka organizacija mora pripremiti plan razvoja ljudskih resursa i odrediti koje kompetencije će joj biti potrebne da bi ih ostvarila.
Svaki obrazovni plan treba da sadrži i tehničke i meke kompetencije.
Upravljačke kompetencije Veštine za efikasnu komunikaciju Promovisanje kreativnosti i inovacija
Meke kompetencije ili kompetencije moći nisu direktno povezane sa pojedinačnim poslom. U ovu grupu spadaju kompetencije koje će hitno morati da se razvijaju ako želimo da uspemo u vremenu stalnih promena.
Tehničke kompetencije su one koje su zaposlenom hitno potrebne za obavljanje stručnih poslova (poznavanje računovodstvenih standarda, poznavanje programa za projektovanje, upravljanje mašinama, rad na računaru i sl.).
Zbog brzog razvoja tehnologije u oblasti automatizacije i digitalizacije, zaposlenima su potrebne nove karakteristike, ponašanja, znanja i veštine koje je moguće razviti i unaprediti samo kroz obrazovanje. U prvom planu je nadogradnja i razvoj takozvanih kompetencija moći, čijim će uvođenjem organizacije uspešno poslovati u novoj realnosti. Reč je o novim načinima vođenja ljudi, brzom rešavanju složenih problema, kreativnom razmišljanju, korišćenju stručnosti, komunikaciji, kompetencijama koje će zahtevati više društvenih i emotivnih veština… Sve u cilju podizanja kompetencija svih zaposlenih za stvaranje dodatne vrednosti .
Nažalost, mnoge organizacije nemaju dugoročnu viziju i stoga ne moraju da nadograđuju svoje znanje, što za organizaciju ne znači ništa obećavajuće. Neminovno će biti potrebno da uspostavimo kulturu učenja koja gradi svest da je samo stalno usavršavanje znanja i razvoj novih garancija postojanja i napretka.
Upravljačke kompetencije postaju sve važnije. Menadžeri hitno moraju da pređu sa stila upravljanja liderstvom na motivisanje i inspirisanje zaposlenih. Oni moraju uspostaviti kulturu kompanije koja omogućava zaposlenima da razviju sopstveni potencijal. Da bi to postigli, moraju da znaju koje kompetencije treba da razviju da bi postigli cilj.
Liderske kompetencije su veštine koje se mogu naučiti. Vođa mora stalno da konsoliduje i unapređuje ove veštine. Najvažnije stvari kojima lider mora da ovlada svakako su samomotivacija, sposobnost lične efikasnosti ili samoorganizacije, kreativno razmišljanje, efikasna komunikacija sa ljudima, upravljanje konfliktima, timski rad, motivacija za učenje, povećanje fleksibilnosti, identifikovanje potencijala, upravljanje stresom i upravljati ponekad.
Zaposleni i menadžeri stvaraju efektivno okruženje za učinak kroz efektivnu komunikaciju. Važno je da znaju kako da aktivno slušaju i da znaju kako dobijanje i korišćenje povratnih informacija poboljšava razvoj zaposlenih.
Loši rezultati često nisu rezultat nedostatka veština i znanja, već nedostatka pravilne komunikacije i saradnje među saradnicima. Kada istražite šta je pošlo po zlu, niko nije kriv, svako čuva svoju baštu i upire prstom u drugog. Marketing ne govori o prodaji. Odeljenje za razvoj i proizvodnju se međusobno okrivljuje za greške. Informatika ne razgovara ni sa kim i niko ne razgovara sa odeljenjem za finansije su znaci koji pokazuju loše komunikacijske veštine.
Novi načini rada takođe zahtevaju nove načine razmišljanja. Podsticanje radoznalosti i pravljenje grešaka u procesu istraživanja i stvaranja jača kulturu koja omogućava inovacije.
Inovacija je preduslov za postizanje dinamičnog, konkurentnog poslovanja zasnovanog na znanju. Neophodno je promovisati razvoj kompetencija inovativnosti, samoinicijative i preduzetništva, što se ogleda u kreativnosti i preduzetništvu ljudi koji će umeti da traže i prepoznaju prilike, kreativno rešavaju probleme i konflikte, donose rizične odluke i deluju u neizvesnim okolnostima, reaguju i preduzimaju inicijative i prilagođavaju se okolnostima. Reč je o kompetencijama za pronalaženje mogućnosti, poboljšanja, načinima kreiranja ideja i osnovama njihovog vrednovanja.
Više nema sumnje da zaposleni treba da prihvate novu tehnologiju i da im moramo omogućiti da steknu kompetencije korišćenja i iskorišćavanja tehnologije za postizanje veće efikasnosti i inovativnosti. Savremeni trendovi u ostvarivanju konkurentske prednosti pokazuju sve veću potrebu za podizanjem digitalnih kompetencija zaposlenih, koje su osnova za DIGITALNU TRANSFORMACIJU PREDUZEĆA. Ovo odavno više nije samo „lepo imati“, već apsolutna potreba svake kompanije bez izuzetka!
Profesionalne kompetencije, koje se nazivaju i teške ili tehničke kompetencije, su one koje su nam hitno potrebne za obavljanje radnih zadataka iz oblasti računovodstva, ljudskih resursa, finansija, nabavke, proizvodnje, skladištenja…
Reč je o sticanju ili nadogradnji znanja o zakonskim promjenama, uvođenju dobrih praksi, konkretnih rešenja, praktičnih primera i odgovora na konkretna pitanja za unapređenje radnih procedura, pripremi odgovarajuće dokumentacije, savremenim tehnološkim postupcima, uvođenju novih koncepata u praksu…
Posetite naš veb sajt: www.forum-media.rs
Forum media d.o.o
Kralja Milutina 46-48, 11000 Beograd, Republika Srbija
+381 11 329 29 63
prodaja@forum-media.rs
Radno vreme
Ponedeljak-četvrtak: 8:00–16:00
Petak: 8:00–15:00
© 2022 Forum Media d.o.o
Ovaj sajt koristi kolačiće kako bi vam pružio najbolje moguće korisničko iskustvo!
Privacy settings
Pristanak
Ovaj sajt koristi kolačiće kako bi vam pružio najbolje moguće korisničko iskustvo!. Koji kolačići i skripte se koriste i kako utiču na vašu posetu opisano je na levoj strani. Podešavanja možete promeniti u bilo kom trenutku. Vaš izbor neće uticati na vašu posetu.
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su neophodni, a bez njih pojedinačna veb lokacija ili onlajn portal u vlasništvu kojim upravlja Izdavačka kuća Forum Media, neće raditi kako bi trebalo. Postavljaju se kada pojedinac podnese obrazac, prijavi se ili izvrši bilo kakvu interakciju sa veb-sajtom koja prevazilazi klikanje na jednostavne veze.
Kolačići na ovoj listi:
has_js
NSC_xxx.fe.bd.vl
JSESSIONID, PHPSESSIONID, ASPSESSIONID, ipd.
Analitički i reklamni kolačići
Analitički i reklamni kolačići su kolačići partnerskih servisa kao što su: Facebook, Google, Mouseflow itd. a sa njima Forum Media objavljuje saobraćaj na pojedinačnim veb stranicama u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Pojedinac prihvata kolačić klikom na dugme na veb lokaciji. Ako pojedinac ne pristane na njihovu upotrebu, kolačići neće biti instalirani, ali može se desiti da neke zanimljive funkcije pojedinačne veb stranice neće biti dostupne. Više informacija o korišćenju kolačića dostupno je na pojedinačnoj veb stranici.
Kolačići na ovoj listi:
NID
SID
HSID
lbcs
IDE
ANID
DSID
FLC
AID
TAID
exchange_uid
__gads
__gac
Conversion
NID
SID
fr
tr
uuid
uuid2
uuidc
MUID
MUIDB
_ga
_gid
_gat
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
__utm.gif
rur
urlgen
uuid
uuidc
addthis.com
adnxs.com
adsrvr.org
adtech.com
advertising.com
bidswitch.net
casalemedia.com
contextweb.com
criteo.com
demdex.net
doubleclick.net
google.com
googleadservices.com
hubspot.com
instagram.com
openx.net
pubmatic.com
rlcdn.com
yieldlab.net
youtube.com
smartadserver.com
tradedoubler.com
IDE
ANID
DSID
FLC
AID
TAID